Seuran suunniteltuja toimintoja sekä tapahtumia vuonna 2024

Etelä-Afrikka-infoa ja keskustelua;  Studio Rauhanaseman maanantaisarjassa , ma. 5.2  klo 18.00 jossa seuran hallituksen jäsen Pertti Koivusalo kertoo kokemuksistaan ja työstään ANC:n koulutuskeskuksen " Moses Kotane  Self Relience Centerin" rakentamisen yhteydessä Angolassa 80-luvun lopussa.
Toivomme myös mahtuvamme mukaan myöhemmin tähän Studio-sarjaan tämän vuoden aikana tilaisuudella jossa kirjailija Annu Kekäläinen, kertoo kokemuksistaan Etelä-Afrikan kehityksestä 90-luvulta tähän päivään.

Keväällä Seminaari  otsikolla " Ajetaanko kolonialismin jälkeinen Eurooppa ulos Afrikasta ?"   3-4 alustajaa - mm Pohjoismaisesta Afrikkainstituutista -  ja paneelikeskustelu, jossa yleisö mukana. Olemme joituneet muuttamaan seminaariajan - ja siten myös - paikan. Palataan kun uusi aika ja paikka varmistuu. ja silloin myös alustajat

Seuran vuosikokous  suunnitellaan pidettäväksi huhti-toukokuussa 24 Oodissa

Africa-Day 25.5 2024 eri Afrikka-järjestöjen yhteistapahtumana luultavasti Kulttuurikeskus Kaisassa. ( katso  alempana vuoden -23 tapahtumasta). Seura aktiivisesta mukana.

Osallistuminen Ystävyysseurojen Liiton pop-up-kahvilaan elokuussa Rauhanasemalla tuotteilla Etelä-Afrikasta.

Avoimia jäsen- ja esittelytilaisuuksia, eri teemoista, sekä keväällä että syjkyllä Odissa. viime syksyn tilaisuuden tapaan.-

Yhteistyö Etelä-Afrikan suurlähetystön kanssa

Suomi-Etelä-Afrikkaseuran puheenjohtaja Börje Mattsson tapasi Helsingissä Etelä-Afrikan Tukholman  suurlähettilään Brigitte Mabandlan hänen käydessään maassamme Ulkoministeriön kokouksessa.

Tapaamisessa käytiin hyvin hedelmällinen keskustelu  yhteistyön kehittämisestä - kun Tukholman lähetystö nykyään on akkreditoitu myös Suomeen. Alustavasti hahmoteltiin  mm. mahdollista "Afrikka-konserttia" syksyllä tai talvella sekä seuraavaa seminaaria  marraskuussa, jossa suurlähetistö ehdottomasti haluaa olla mukana ja läsnä. Keskuteltiin myös tulevasta Africa Daystä.

Tarkoituksena on mahdollsimman pian luoda yksityiskohtainen yhteinen yhteistyösuunnitelma seuran ja suurlähetystön välillä. Tähän palataan.

Puheenjohtaja Mattsson vieraili joulukuussa Tukholmassa tapaamassa Etelä-Afrikan suurlähettilästä, avattujan keskustelujen jatkamiseksi. Tämän vierailun yhteydessä kävi ilmi, että lähettiläs Mabandlan pesti Ruotsissa on loppumassa, ja uusi suurlähettiläs  nimitetään vuoden 2024 alkupuolella.  Suurlähettiläs Mabandla tule välittämään uudelle lähettiläälle mistä olemme puhuneet yhteistoiminnasta Suomessa - ja seura pyrkii siihen, että saisimme  mahdollsimman pian aikaiseksi tapaaminen uuden Etelä-Afrikan suurlähettilään kanssa.

Suomen Katusoiton SM-kisat 3.8.2024

"Troubadours" ovat luonteeltaan aktiivisesti monikulttuuriset, eli siihen toivoitaan mukaan osaalistujia monista eri taustoista ja kulttuureista. Joten kaikki myös afrikkataustaiset muusikot, ja ryhmät , ilmoittautukaa !  SM-kisat ovat "avoimet", eli siihen voi myös ulkomaiset ottaa osaa!
Tapahtuma järjestettiin  viime vuona ensimmäistä kertaa Tammisaaren Gamla Stanissa.
 Ilmoittautumiset etnokultfinn@gmail.com